Thursday, March 5, 2009

Sahabatku bernama Hafizi

Ini merupakan kali pertama saya menulis tentang salah seorang sahabat saya. Sebenarnya dia tak tahu saya menganggapnya sahabat sebab usia perkenalan saya dengan dia masih terlalu awal. Memandangkan dia mempunyai ciri-ciri seorang yang jujur, baik hati dan lemah lembut, saya dalam diam amat menyenanginya dan menganggapnya sebagai sahabat saya. Saya mengenali sahabat saya ini di US, Kaingaran. Kami baru mengajar di perhentian terminal ini, bezanya dia lebih awal melapor diri iaitu tahun lalu sebelum cuti, manakala saya tahun ni bulan Januari. Kami mempunyai persamaan yang agak sama bak kata pepatah sama tapi tak serupa. Dia baru mendirikan rumahtangga, begitu juga saya, cuma dia awal sedikit daripada saya. Kalau tak silap dia awal bulan Disember manakala saya akhir bulan Disember. Baru-baru ini iaitu pada 25 Febuari saya dilanda demam yang teruk di US. Begitu juga dia. Kebetulan lagi kami ke klinik Kaingaran, masa tu saya dah berada di sana lebih awal manakala dia datang kira-kira 30 minit selepas saya berada di situ. Hatta kereta kami pun sama iaitu Myvi s.e. cuma bezanya ialah kereta Hafizi kereta manual.
Macamana nak ceritakan tentang sahabat baru ku ini ar?? Oh iya saya dah ada idea. Hafizi mengingatkan saya tentang salah seorang sahabat lama yang sangat baik hati semasa belajar di universiti dahulu. Namanya Mohd. Zairi. Orangnya agak pemalu, baik hati dan penyayang. Sifat ini sangat ketara. Dan kebaikannya itulah yang menarik saya untuk bersahabat dengan dirinya. Sekarang dia sedang menghabiskan masa selama setahun untuk menyiapkan KPLI di Institut Perguruan Keningau Sabah.
Cerita terbaru tentang sahabatku ini ialah dia akan berpindah ke SMK Matunggung Kudat dalam bulan Jun ini atas sebab-sebab kesihatan yang tidak mengizinkannya berada di sini.
Semoga dia dipermudahkan atas semua urusannya. Sekian dahulu kisah sahabatku Hafizi.

No comments:

Post a Comment